Фернандо Алонсо Діас (ісп. Fernando Alonso Díaz) народився 29 липня 1981 року в м. Ов'єдо, Астурія, Іспанія. Він був другою дитиною в родині Джона Луїса Алонсо та Ани Алонсо, що мала середні доходи. Фернандо має старшу сестру Лорену. В дитинстві Алонсо брав участь у перегонах на картах. У чемпіонаті Іспанії серед юніорів він виборов чотири чемпіонських титули - з 1993 до 1996 рр. Наступного року Фернандо переміг в національній серії Інтер-А та став віце-чемпіоном міжнародної.

Адріан Кампос, відомий автоспортивний менеджер, в минулому - пілот Формули 1, запросив Алонсо до своєї команди у світовій серії "Nissan". 1998 року він дебютував в цій серії, здобувши першу перемогу вже на другому етапі серії, а в після останнього етапу вийшов лідери та здобув титул чемпіону. Після цього іспанця помітили менеджери Формули 1, він провів вдалі тести за команду "Minardi" в 2000 році. Того ж року Алонсо дебютував в чемпіонаті Формули-3000 за команду "Astromega", дочірнє підприємство "Мінарді", де здобув перемогу в останній гонці сезону в Спа та став четвертим в загальному заліку.

В 2001 році був переведений до бойовогу складу пілотів команди "Мінарді" в Формулі-1. На момент дебюту не мав ще 20 років. Болід традиційного аутсайдера з минолурічним двигуном "Cosworth" недозволив іспанцю набрати жодного балу в тому сезоні. Однак, Алонсо виглядав більш швидким у перегонах та кваліфікаціях, ніж його партнери по команді Тарсу Маркеш та Алекс Йонг.

Його успіхи не залишились непоміченими директором заводської команди "Renault" Флавіо Бріаторе. Керманич "Рено" розглядав Фернандо як кандидата до бойового складу команди, але залишив його у якості резервного пілоту.

У сезоні 2002 Алонсо не провів жодної гонки, займаючи позицію запасного пілоту французької команди за Ярно Труллі та Дженсоном Баттоном. В швидкості іспанця Бріаторе вже не мав сумнівів, та наступного сезону перевів Фернандо до бойовогу складу "Renault", замість Дженсона Баттона, що перейшов до команди "BAR". Фернандо від самого початку продемонстрував, що не буде грати роль другого пілоту команди: він завоював поул-позицію в Малайзії, був другим в домашній гонці, та здобув першу перемогу в Будапешті. Крім цього, його класифікували третім у Бразилії, однак то була курйозна гонка - перегони проходили під дождем, на 55 колі, після аварії Марка Уеббера, на треку вже був автомобіль безпеки, але Алонсо не знизив швидкості, та полним ходом врізався в покришку від машини Марка. Машина Фернандо вдарилася у відбійник, відлетіла до протилежної стіни, а відламки успали трасу. Перегони довелось зупинити, а на той момент Фернандо був третім. Втім, Алонсо на подіумі не було - іспанця було відправлено до лікарні з легким струсом мозку. За ітогом року Фернандо впевненно випередив свого партнера по команді Ярно Труллі, та посів шосте місце в загальному заліку.

У 2004 році, в умовах великої переваги "Ferrari", Ярно Труллі зумів вчинити серйозний опір іспанцю. У першій половині сезону Труллі виглядав не гірше Алонсо, навідь здобув перемогу в Монако. Але, це не входило до планів Флавіо Бріаторе, який обрав Фернандо у якості свого головного протеже. Відносини Бріаторе с Труллі значно погіршилися, Ярно почав мати проблеми з машиною, декілька разів він сходив з дистанції з-за технічних причин, а за три етапи до кінця сезону взагалі був звільненний з команди - його місце тимчасово зайняв Жак Вільньов. По закінченню чемпіонату, Фернандо Алонсо випередив Труллі в загалному заліку, посівши четверте місце, а на наступний рік його партнером по команді став інший італієць - Джанкарло Фізікелла.

2005 рік почався з перемоги партнера Алонсо по команді - Джанкарло Фізікелли, але потім Фернандо здобув перемогу у трьох Гран-Прі поспіль та став абсолютним лідером в загальному заліку. Його головним суперником був Кімі Райкконен на "McLaren", який одержав таку ж кількість перемог, що й Алонсо. Однак, фін страждав від низької надійності машини, що примушувало його часто змінювати двигун і згідно новим правилам втрачати 10 позицій на стартовій решітці. Натомість, "Renault" Алонсо не відчував таких проблем.

Стабільність Фернандо була дуже висока: з дев'ятнадцяти гонок він не здобув очок лише в трьох, в ще одній прийшов четвертим - всі інші були доведені до подіуму, в тому числі сім перемог. Хоча в кінці чемпіонату Райкконен почав зменшувати розрив, стабільно фінішуючи на других-третіх місцях Алонсо набрав необхідну кількість очок, щоби втримати лідерство та став Чемпіоном Світу достроково. Завдяки цьому титулу, Фернандо став наймолодшим чемпіоном в історії Ф1 на той момент, та перервав серію Міхаеля Шумахера із п'яти титулів поспіль.

Ще до початку наступного року Алонсо здивував всіх, уклавши з командою "McLaren" угоду на перехід до неї через рік. Але це ніяк не вплинуло на його виступи в 2006 році. Фернандо знову вийшов у лідери чемпіонату з самого початку сезону. В перших дев'яти гонках він фінішував не нижче другого місця, з яких в шости він переміг, чотири з них поспіль.

Друга половина чемпіонату складалася для Фернандо значно гірше, що призвело до віндовлення інтригі в чемпіонаті. Здобувши сім перемог Міхаель Шумахер повність невілював відрив Алонсо. За два Гран-Прі до кінця чемпіонату вони зрівнялися в очках, при чому німець очолював загальний залік за рахунок більшої кількості перемог. Кульмінацією став Гран-Прі Японії, де тримавший лідерство Міхаель Шумахер зійшов через механічні проблеми, а Фернандо Алонсо переміг у гонці. А вже в Бразілії іспанец здобув свій другий чемпіонський титул.

Попередній контракт Фернандо Алонсо та McLaren було укладено ще у 2005 році, і протягом сезону 2006 року Фернандо та менеджери "Рено" знали, що іспанцю доведеться залишити французьку стайню наступного року. На момент підписання угоди, особливо через невдачі "МакЛарен" протягом 2006 року, вибір чемпіона здавався нелогічним: "McLaren-Mercedes" Райкконена не показував швидкості 2005 року, особливо страдаючи через проблеми з двигуном "Мерседес", в той же час як "Renault" виглядали технічно більш сильними.

Однак міжсезонням 2006-2007 інженери "МакЛарен" значно поліпшили болід, і вже протягом тестів стало зрозуміло, що Алонсо та його партнери Педро де ла Роса і Льюїс Хемілтон не поступалися суперникам із "Ferrari". Перші етапи чемпіонату показали, що "Рено" значно поступається швидкістю новому "МакЛарен", який почав випереджати навіт "Феррарі" Райкконена та Масси. Таким чином, Фернандо знову отримав болід топ-команди, що дозволяє вести боротьбу за чемпіонський титул.

Партнером Алонсо спочатку мав бути його співвітчизник Педро де ла Роса, однак перед початком сезону Рон Денніс прийняв рішення перевести до бойового складу свого молодого тест-пілота Льюїса Хемілтона, що став переможцем серії GP2 - другої за силою серії після Формули 1, серед усіх формул. Дебютант виявився несподівано сильним: в усіх гонках першої частини сезону він фінішував на подіумі, в трох перемегі, та незабаром випередив Фернандо, що очолював загальний залік на початку.

Партнер-новачок став головним суперником Фернандо в боротьбі за титул чеімпіона в 2007 році. Це суперництво привело до протесту, що подав батько Люїса Хемілтона, Ентоні Хемілтон проти блокування його сина в боксах протягом кваліфікації на Гран-Прі Угорщини. За вказівкою свого гоночного інженера, Алонсо не покидав піт-стоп, через що Лььюїс не встиг проїхати свою останню спробу. Через це Фернандо був оштрафований втратою п'яти місць на старті гонки. Відносини в команді загострилися. Недивлячись на спроби примирення пілотів з боку керівника "McLaren" Рона Денніса, через це суперництво титул було втрачено, він дістався Кімі Райкконену.

Алонсо такж зіграв важливу рол у шпіонському скандалі між "McLaren" та "Ferrari". Фернандо передав суду своє e-mail листування з Педро де ла Росой. Педро пересилав своєму партнерові схему розподілу ваги в боліді "Феррарі", а коли Фернандо зацікавився джерелом цієї інформації та її достовірністю, де ла Роса надіслав: "Це від Найджела Степні, шеф-механіка "Ferrari". Мені їх надає Майк Кохлен (на той момент - головний дизайнер "МакЛарен"), вони зі Степні друзі". Цей лист став головним доказом проти "McLaren" в суді, що призвело до дискваліфікації команди, та позбавлення всіх очок у Кубку Конструкторів 2007 року. Рон Денніс звинувачував Алонсо в шантажі цією інформацією. Після всіх конфліктів Алонсо з "МакЛарен" у ЗМІ почали з'являтися чутки про повернення Фернандо до "Рено". У жовтні 2007 року це підтвердилося: "McLaren" офіційно оголосила про розірвання контракту з Алонсо. А вже в грудні цього року "Renault" оголосили Фернандо у якості бойового пілота на 2008 рік.

В 2008 році Алонсо повернувся до "Рено", але невдачі команди прошлого року продовжилися, французька стайня не змогла повернутися до лідерів. У 2008 році Фернандо не зміг втрутитися у боротьбу за чемпіонство. На Гран-Прі Сінгапуру Алонсо здобув довгоочікувану перемогу, прориваючись з 15 місця. Роком потому виявилося, що перемогою він зобов'язаний змові свого напарника Нельсона Піке та керівництва команди, що зпровокували появу на трасі автомобіля безпеки, одразу після піт-стопу Фернандо. Тим не менш, в Японії Фернандо вже не маючи сторонної допомоги переміг, довівши, що "Renault" повертаєтся до лідерів.

Ближче до кінця сезону "Рено" значно прогресувала, Алонсо зумів на рівні змагатися з "МакЛарен" та "Феррарі", за останні 8 Гран-Прі Фернандо набрав найбільшу кілкість очок серед пілотів, що дозволило йому посісти п'яте місце в загальному заліку в сезоні 200 року.

Розвинути успіхи 2009 році невдалося. Новий болід "Renault" виявився слабкішим за попередника. Тим не менш у кваліфікації на ГранПрі Угорщини Фернандо вперше з Гран-Прі Італії 2007 завойовав поул-позицію, але в гонці зійшов через втрату погано закріпленного колеса. Французька стайня була дискваліфікована за це на один Гран-Прі, але згодом Апеляційний суд FIA пом'якшив покарання. Кінцівка сезону пройшла під знаком скандалу, щодо навмистної аварії Нельсона Піке на Гран-Прі Сінгапуру 2008, що призвело до відставки Флавіо Бріаторе, а згодом і до його довічної дискваліфікації. Свій подіум на Гран-Прі Сінгапуру 2008 Алонсо присвятив Флавіо.

В 2010 році Фернандо Алонсо перейшов до "Ferrari" на місце Кімі Райкконена. Заради того, щоб звільнити місце для Фернандо, угоду "Феррарі" з Кімі було розірвано достроково. Важливу роль в цьому трансфері відігравав іспанський банк "Santader" що був особистим спонсором Алонсо, а з 2010 року став титульним спонсором "Ferrari". Фернандо здобув перемогу в першій же гонці за "Феррарі". В цьому сезоні, окрім Алонсо на титул мали претензії одразу п'ятьчотири пілоти: Себастьян Феттель та Макр Уеббер з "Red Bull", Льюїс Хемілтон та Дженсон Баттон з "McLaren". Болід "Ред Булл" був значно швидшим ніж боліди "Феррарі" та "МакЛарен", що доводилося в кваліфікаціях: в 15 з 19 Гран-Прі поул-позиції виборювали пілоти австрійської стайні. Але, нестабільні результати команди в гонках надали можливість Фернандо та пілотам "МакЛарен" на рівні вести боротбу за перемогу в сезоні.

На Гран-Прі Німеччини Алонсо кваліфікувався другим, позаду Феттеля. На страті він пройшов німця, але обох пройша друга "Ferrari" Феліпе Масси. Фернандо довго йшов другим, але за п'ятнадцять кіл до кінця гонки гоночний інженер Масси повідомив бразильцю, що темп Алонсо є вищим, що було завуальованою вказівкою пропустити іспанця. Через півкола Феліпе пропустив Фернандо, але зробив це надто явно. Алонсо переміг в гонці, а команду "Феррарі" було оштрафовано за використання командної тактики та нанесення збитків іміджу автоспорту. На Гран-Прі Кореї Фернандо одержав свою п'яту перемогу в сезоні 2010 року, що було кращим показником на той момент, та вийшов в лідери чемпіонату.

Перед останнім Гран-Прі 2010 року Алонсо випереджав Марка Уеббера на очок, Себастьян Феттеля на 15, а Льюїса Хемілтона на 24. Кваліфікувався Алонсо третім, попереду австралійця, але позаду німця. На старті він пропустив Дженсона Баттона, а потім, через аварію Шумахера з Льюцці на трасі з'явився автомобіль безпеки. Частина пілотів використала це для заміни гуми з м'якого на більш жорсткий комплект, щоб вже не зупинятися до кінця гонки. Серед них були Ніко Розберг та Віталій Пєтров. Через декільька кіл Уеббер поїхав на піт-стоп, в "Ferrari" вирішили, що він є головним конкурентом Фернандо, забувши за Феттеля, і через декілька кіл зазвали іспанця в бокси. Перевзувшись Алонсо виїхав попереду австралійця, але вони оба застрягли позаду Розберга з Пєтровим. Відчайдушні спроби Фернандо обігнати Віталія ні до чого не привели. Тим часом, Феттел переміг у гонці, а Алонсо фінішував лише сьомим. Це ознчало, що німець обігнав іспанця на 4 очка в загальному заліку та став Чемпіоном Світу 2010 року.

В наступному сезоні "Феррарі" не зуміли надати Алонсо болід, що здатен вести боротьбу за титул. Болід італійської стайні був лише третім за швидкістю в чемпіонаті, поступаючись машинам "Ред Булл" та "МакЛарен". Єдину перемогу в сезоні Фернандо одержав на Гран-Прі Великої Британії у Сільверстоуні. Алонсо випередив Феттеля на 16,5 секунд та показав найшвидше коло в гонці - теж єдине в цьому сезоні. 2011 рік Алонсо закінчив на четвертому місці в загальному заліку.

Наступного року болід "Ferrari" все ще поступався за швидкістю своїм конкурентам з "Red Bull" та "McLaren", однак італійцям вдалося стрімко скоротити відставання від суперників. За рахунок стабільних результатів та невдач суперників, Фернандо довго очолював загальний залік протягом сезону, та до останнього Гран-Прі претендував на титул. За чотири гонки до кінця чемпіонату Феттель обігнав Алонсо в заліку пілотів. В останній гонці сезону Фернандо фінішував другим, а Себастьян шостим. Іспанцю вдалося скоротити відставання від Феттеля до трьох очок, але цього виявилося недостатньо і Алонсо знову посів друге місце в чемпіонаті.

2013 року домінування "Ред Булл" подовжилося. Пілот "Red Bull" Себастьян Феттель з великою перевагою одержав перемогу в чемпіонаті, здобувши 13 перемог, 9 з яких поспіль. Фернандо Алонсо виборов дві перемоги, та сім разів приїжджав на подіум. Знову друге місце в загальному заліку. Сезон 2014 року пройшов під знаком домінування команди "Mercedes", та їх двигунів. Боліди "Ferrari" програвали не лише "Mercedes", але й "Red Bull" та в деяких Гран-Прі навіть "Williams". Для Фернандо цей сезон закінчився лише двома подіумами та остаточною втратою довіри до команди "Феррарі". В листопаді 2014 року було оголошено що Алонсо залишить "Ferrari" в кінці сезону, а вже в грудні команда "McLaren" оголосила, що починаючи з 2015 року, Фернандо Алонсо повертається до складу британської стайні.